امیدم به خداست

عادتهاي اشتباه بعد از غذاخوردن

1392/11/4 11:53
نویسنده : فرشته
1,907 بازدید
اشتراک گذاری

غذا خوردن در کنار خانواده کار لذت بخشیاست و قدمی به سوی زندگی سالم بهحساب می آید خيلي از مردم عادتهاي اشتباهي بعد از غذاخوردن دارند كه تاثير غذا در بدن را آسيب مي زند .اين عادتهاي غلط را از خود دور كنيد .


۱- آب ننوشید:بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده   می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بين غذا و دو و نيم ساعت بعد از غذا آب و هر نوشيدني ديگر را ننوشیم.


۲- سیگار نکشید:به طور کلی سیگارنکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگارمحیط معده را اسیدی می کند .


۳- میوه نخورید:از عادات بد ما میوهخوردن بعد از صرف غذا است بهتر است         نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخوریدچون سبب نفخ معده می شود .


۴- حمام نکنید:حداقل نیم ساعت فاصلهقرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه        نمی شود زیرا در جریان خون در اطرافمعده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.

 

۵- راه رفتن طولاني نداشته باشيد:حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.


۶- نخوابید:در مورد خوابیدن تأکیداکید می شود که حداقل ۲ ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شامخوردن در آخر شب و بلافاصله خوابيدن کار بسیار اشتباهی است.

 

۷- چای ننوشید:در میهمانی ها هنوزغذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدیکند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد .


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)