امیدم به خداست

انسان باید به غذای خویش بنگرد (سوره مبارکه عبس، آیه 24)

1392/8/18 13:08
نویسنده : فرشته
1,310 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

آیا می دانید:

1. قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است؟ (زیر دندان خود حس کرده اید)

2. ماده اولیه کالباس از سویا است که سودا زاست و مضر است و موجب کم حافظگی می شود؟ بنابر شواهد عینی گوشتهای غیرقابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود.

3. پیامبر اسلام (ص) فرموده اند گوشت گاو مرض است، روغن آن دارو و شیر آن شفاست؟

4. گوشت گاو به گفته ابوعلی سینا عامل 16 بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دوم آن مالیخولیا (اسکیزوفرنی) و سومی آن بواسیر می باشد. جنون گاوی ویروس و میکروب نیست بلکه پروتئین گاو است؟

5. در شیر پاستوریزه فقط 2% چربی حذف شده و به جای هزینه پاستوریزاسیون ماده نگهدارنده بنزوات سدیم و وایتکس زده
می شود که خطرناک و سرطان زاست؟

6. در شیر استرلیزه که امکان نگهداری 6 ماه در خارج از یخچال را دارد غلظت بنزوات سدیم بیشتر است؟

 

7. در ماکارونی 20% گنوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زاست و در بسیاری از کارخانه ها نان خشک کپک زده به جای آرد در ماکارونی استفاده می شود و ماکارونی یبوست زاست؟

8. در نان باگت برای متخلخل شدن از پودرهای بکینگ یا جوش شیرین شیمیایی (نه طبیعی) زیاد استفاده می شود که در گمرکها با علامت مرگ وارد  می شود؟

9. نان های مصرفی به دلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامین های (ب) می باشند محرومند و نان باگت بدترین نانهاست؟

10. ساندیس ها، نوشابه ها، بیسکویت ها، کیکها و ... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که هزار برابر شیرینتر از قند معمولی است ساخته
می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد؟

11. رنگهای افزودنی در نوشابه ها، ساندیسها، کیکها و آدامسها همه سرطان زا هستند؟

12. ماده مخدر به نام COLA (پپسی کولا، کوکاکولا و ...) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافئین و کارامل از این دست هستند؟

13. قیمت روغن های مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار بسیار ارزانتر از این مبلغ به فروش می رسد و از یک کیلو تخمه آفتابگردان نیز ارزانتر است؟

14. بیشتر محتوای روغنهای مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاههای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده و موجب چربی خون و دیگر بیماریهایی می شود که کشنده است؟

15. سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانسها و رنگها هستند که همگی بسیار مضراند؟

16. جهت براق شدن خیارگلخانه ای از روغن مالی استفاده و خیارگلخانه ای به دلیل ندیدن نور خورشید سرطانزا و خطرناک اند؟

17. موز به جای هوای گرم جنوب در گلخانه های شهرهای مختلف، از جمله شهرهای شمالی، آن هم توسط کاربیت در ظرف چند روز به طور انبوه به عمل می آید و موجب تولید مرض و یبوست زاست؟

18. در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتی یک لیمو هم وارد نمی شود و آبلیموی صنعتی از "آب کاه" بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر علت ته نشین نشدن محتوای آبلیمو می باشد؟

19. کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها از فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماریهای ایسکمیک قلبی می شود و شعار "کره مارگارین(گیاهی)دوست قلب شما" فریب افکار عمومی است؟

20. نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلولهای کبدی، بیقراری، نامنظمی ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می شود؟

21. گاز CO2 موجود در نوشابه سبب پوکی استخوان می شود و فسفر و اسید سولفوریک آن رقیب کلسیم سطح استخوان و موجب نرمی استخوان می شود.

22. یک عدد نوشابه به اندازه یک بشقاب برنج چاق کننده است و ضرر شربتهای کارخانه ای مشابه"سن ایچ" و "رانی" کمتر از نوشابه نیست؟

23. مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانها می شود؟ (دندان شکسته داخل نوشابه پس از هفت ساعت حل می شود)

24. سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند و به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود و از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست بوده و باعث جوش صورت است؟

25. مصرف پفک توسط کودکان براساس تحقیقات علمی انجام شده در انگلستان موجب عقیمی و ناباروری در بزرگسالی می گردد؟

26. پفک حاوی تارترازین(ماده قرمز و نارنجی رنگ) سبب اختلالات رفتاری و اضطراب و پرخاشگری و عصبیت در اطفال می شود؟

27. پنیر پفک اغلب پنیر تلخ (پنیر فاسد) و گندیده و تاریخ مصرف گذشته می باشد. چسبندگی پفک براساس تحقیقات تا هفت بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی می شود؟

28. برنج پر مصرفترین اقلام سفره ایرانیان سودازاست و موجب غلظت خون می شود. برنج یبوست زاست که یبوست مادر همه بیماریهاست. برنج موجب انسداد عروقی، سنگ صفرا و سنگ کلیه میگردد. خوردن برنج موجب تیرگی پوست می شود؟

29. چای سیاه موجب کم خونی، آریتمی قلبی، اختلالات گوارشی، چروکیدگی پوست و ریزش مو می شود؟

30. شکر سفید برای کبد مضر بوده و موجب به هم خوردن متابولیسم سلولهای کبدی می گردد و قند و شکر تفاله باقیمانده چغندر قند و نیشکر است که مواد ارزشمند آن گرفته شده و به دامها داده می شود و مواد رنگبر قند و شکر هم مضر می باشند؟

31. گوشت مرغ و ماهی که متأسفانه سفارش بسیاری از پزشکان است بلغم زاست و موجب سکته و تومورهای مختلف می گردند؟

32. گوشت مرغ و ماهی های پرورشی حاوی هورمون هستند که عوارض متعدد به بار می آورند؟

33. روش ذبح مرغها سبب ترشح هورمون استرس در بافتهای آنها می شود که مضر است؟

34. به مرغها آنتی بیوتیکهای متنوع و متعددی خورانده می شود که درصد بروز و شیوع عفونتهای میکروبی مصرف کنندگان را بالا میبرد. مرغهای ماشینی براساس تحقیقات فرانسوی ها بدلیل محرومیت از نور بسیار مضرند؟

35. اسیدهای چرب ترانس در چیپس پس از حرارت مکرر سرطان زا می شوند؟

36. کلیه تن ماهی ها، کنسروها، کمپوتها، سرکه، آبلیمو و آبغوره های کارخانه ای، رب کارخانه ای، بستنی ها، کاکائوها، بیسکویتها و اقلام غذایی کارخانه ای و بسته بندی حاوی به دلایل متعدد مضر، سرطان زا و کشنده هستند؟

37. ظروف استیل، سرب وارد غذا می نماید که سرطان زاست. ظروف تفلون نیز به دلیل تخریب لایه های تفلون سرطان زاست؟

38. ظروف آلومینیوم موجب کم خونی‌، آلزایمر، ضعف اعصاب و لرزش دست می شوند و ظروف لعاب دار حاوی ترکیب سرب بوده و سرطان زاست. ظروف زودپز، تندپز و ماکروویو همگی مضرند؟

39. مسواک رایج موجب از بین رفتن مینای دندان و خمیر حاوی فلوراید موجب پوسیدگی دندان می شود؟

در دنیایی که سیگار فروخته و تبلیغ می شود چه جای تعجب است و اما چه باید بکنیم؟  

ü بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است.

ü بهترین روغن روغن حیوانی است. روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهی هستند.

ü بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است.

ü بهترین روغن، روغن حیوانی است. روغن ارده کنجد و زیتون (غیر کارخانه ای) هم بهترین روغن گیاهی هستند.

ü بهترین نان، نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک.

ü بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل، سرکه و ... می باشد.

ü بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف آنها توصیه می شود مثل (چای کوهی، گل گاوزبان، سنبل الطیب، گزنه، زنجبینل، میوه نسترن، پونه، بابونه، دارچین، آویشن، استخدوس و ...) همراه کمی عسل.

ü به جای قند و شکر استفاده از عسل، خرما، شیره، کشمش و توت خشک عمل بسیار به جا است.

üبهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب زدایی از غذا می شود ظروف سنگی و مسی می باشد که سفارش
ائمه معصومین (ع) و در کشور ما رایج بوده است.

ü بهترین تنقلات، آجیلهای طبیعی هستند که به جهت طبع گرمشان بیشتر مفید می باشند. (مصرف آجیل ها جزء فرهنگ عمومی بوده است).

ü مصرف سرکه های طبیعی به اندازه لازم، بسیار توصیه شده است.

ü با خوردن انواع آش ها دچار مریضی نخواهید شد. (نام آشپزخانه امروز بی مسمی است). غذاهای خورشتی سنتی، غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن به ویژه نعنا به جای سالادهای امروزی، لبنیات محلی پر چرب و دست نخورده، حبوبات به خصوص نخود (اگر خیس شده و آب آن دور ریخته شود موجب نفخ نیز نمی شود)و سس دست ساز طبیعی (مخلوط تخم مرغ و سرکه) به طور تازه قابل استفاده است. کلیه غذاهای طبیعی به طور تازه استفاده شود.

ü از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود. ضمناً مصرف میوه ها در محل جغرافیایی رویش طبیعی آنها مفیدترند. پوست میوه ها به عنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است. میوه ها و سبزیجات هر چه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند مفیدتر است.

ü از نمک کامل طعام که به صورت طبیعی حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، یُد، منگنز، روی(zinc) و ... می باشد استفاده نمایید که برای بدن ضروری است.

ü استفاده از چوب مسواک (بنام چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترین مسواک و ضد عفونی کننده طبیعی و مالش دهنده لثه خواهد بود.

ü واکسن بدون مرض و موجب شفا، حجامت است. فصد با توصیه طبیب موجب سم زدایی از بدن می گردد.

ü اکثر غذاها با مزاجهای چهارگانه (صفرا، دم، بلغم، سودا) که اصل بنیادین پزشکی اسلامی است، اثرات متفاوت دارد. لذا شناخت طبع (سردی و گرمی) جزء اولین مرحله خودشناسی می باشد. در این مورد به متخصصین طب سنتی مراجعه نمایید.

ü با توجه به آیه 195 سوره مبارکه بقره که می فرماید "با دست خود، خود را به هلاکت نیاندازید" مسئولیت شرعی و الهی شما حفظ سلامت خود و اجتماع خواهد بود که با مطالعه و آگاهی بیشتر در این زمینه عمل به آن، آگاهی سازی دیگران را جزء وظایف شرعی خود بدانید.

آیا اگر وزارت بهداشت، صدا و سیما و ... نتوانند از زیر سلطه سرمایه داران، کارخانه داران، صاحبان شرکتها، تراستها، کارتل های داخلی و خارجی، بیرون بیایند ما تکلیفی برای تندرستی نداریم!!!؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)