امیدم به خداست

نکات بهداشتی و حفظ سلامتی بدن

1392/8/18 13:03
نویسنده : فرشته
794 بازدید
اشتراک گذاری

در این مطلب، قسمتی از سخنان گوهربار حضرت رضا(ع) در مورد رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی بدن ذکر شده است.

امیدواریم با توجه به توصیه های آن حضرت و بهره گیری از تجربیات حکمای طب سنتی، همیشه از بدنی سالم و به دور از هر گونه بیماری برخوردار باشید.

¤ برای افزایش حافظه هر روز هفت مثقال کشمش سیاه ناشتا بخورید.

¤ برای جلوگیری از زرد شدن ناخن ها و فاسد شدن اطراف ناخن ها و شکاف دار شدن روی ناخن ها هر پنج شنبه ناخن های خود را کوتاه کنید.

¤ حمام با آب گرم باعث نظافت بدن می شود و حمام با آب سرد باعث طراوت و شادابی پوست بدن می شود.

¤ هنگامی که گرسنه هستید غذا بخورید و به محض این که احساس سیری کردید دست از غذا بکشید.

¤ زیاده خوری باعث چاقی می شود و باعث اختلال در کار قلب شده و ایجاد امراض مفصلی مزمن مانند نقرس می کند.

¤ با شکم سیر حمام نکنید زیرا باعث قلنج می شود.

¤ برای جلوگیری از درد معده تا دست از غذا نکشیده اید، آب ننوشید.

¤ کسانی که توأم با غذاخوردن آب می نوشند، دستگاه هاضمه را از ابتدای کارش، از کار باز می دارند. به عارضه ضعف دستگاه گوارشی مبتلا خواهند شد زیرا نوشیدن آب در اول طعام، معده را از هم باز می کند و عارضه گشادی معده پدید می آورد.

¤ هر کس می خواهد در فصل زمستان از بیماری سرماخوردگی در امان بماند، همه روزه سه قاشق عسل بخورد. عسل سالم نشانه هایی دارد. عسل هایی که وقتی جلوی بینی می گیرید بوی تندش شما را به عطسه وامی دارد یا عسلی که آدم را دچار بی حالی و سستی می کند و آن عسلی که زبان آدم را می سوزاند، عسل های خوبی نیستند.

¤در فصل زمستان گل نرگس ببویید، بوییدن این گل را به طور استمرار رعایت کنید تا از سرماخوردگی در امان بمانید. همچنین استشمام(سیاه دانه) آدمی را از سرماخوردگی ایمن می دارد.

¤ کسانی که می خواهند از سردرد و باد شکم در امان باشند، ماهی تازه بخورند. این عمل را هم در فصل زمستان و هم در تابستان انجام دهند، چون ماهی تازه برای پیشگیری از این گونه دردها بسیار سودمند می باشد.

¤ آنان که می خواهند همیشه با نشاط باشند، تا می توانند از شام شب بکاهند و شب ها سبکبار به رختخواب بروند.

¤ کسانی که می خواهند از ابتلا به مرض یرقان در امان بمانند، در فصل تابستان به اتاق های در بسته و دم کرده و بدون تهویه وارد نشوند و همچنین در فصل زمستان یک مرتبه از اتاق گرم به هوای سرد نروند، بلکه صبر کنند، تا بدن شان با هوای تازه مأنوس شود.

کسانی که به دندان خود علاقه مندند قبل از خوردن شیرینی، کمی نان بخورند تا خرده های نان میان دندان ها را پر کند و نگذارد مواد شیرین به آنها آسیب بزند.

¤ هر کس می خواهد که صفرا را از بین ببرد چیزهای خنک و نرم بخورد، بدنش را استراحت دهد، از ایستادن زیاد بپرهیزد و به صورت شخصی که دوستش دارد زیاد بنگرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)