امیدم به خداست

مطالب مفید

1392/7/8 14:09
نویسنده : فرشته
782 بازدید
اشتراک گذاری

* خوردن این میوه ها توصیه شده است

** ۹ کاربرد عالی پوست تخم مرغ

*** عرق کردن در خواب را جدی بگیرید

**** آشنایی با ۵ خاصیت نهفته در غذاهای تند!

خوردن این میوه ها توصیه شده است

اگر با مشکل معده درگیر هستید و انواع داروهای شیمایی را برای درمانش امتحان کرده‌اید یک بار هم این داروها را که به توصیه معصومین(ع) تجویز شده، امتحان کنید.
"سیب"
 
امام علی(ع) و امام صادق(ع) در احادیثی مجزا می‌فرمایند: "سیب بخورید، که معده را می‏‌پالاید.
 
"انار"
 
امام علی(ع) همچنین درباره خواص انار به عنوان یک میوه بهشتی فرمودند: " انار را با پیه آن بخورید؛ چراکه معده را پاک می‏‌کند.
 
همچنین در طبّ الأئمّه علیهم‏االسلام به نقل از حارث بن مغیره آمده است که روزی از سنگینی‏‌ای که در قلبم احساس می‏‌کردم و از بدگواری و سوءهاضمه‏‌ای که داشتم، نزد امام صادق علیه‏‌السلام اظهار ناراحتی کردم. فرمود: «از این انارِ شیرین، میل کن و آن را با پیه‏‌اش بخور؛ چراکه معده را کاملاً پاک می‏‌کند، بدگواری را درمان می‏‌سازد، غذا را هضم می‏‌کند و در درون بدن، تسبیح می‏‌گوید".
 
"گلابی"
 
امام صادق(ع) در روایتی دیگر فرمودند: "گلابی، معده را می‏‌پالاید و تقویت می‏‌کند و با بِهْ، همگون است. خوردنش روی غذا سودمندتر است تا چاشت‏ ناخورده. هر کس هم که احساس سنگینی می‏‌کند، از آن بر روی غذا بخورد.
 
"بِهْ"
 
امام علی(ع) نیز درباره ارزش غذایی میوه "بِهْ" چنین می‌فرمایند که "خوردن بِهْ نیروی قلب ضعیف است، معده را پاک می‏‌سازد، دل را فراست می‏‌دهد و ترسو را شجاعت می‏‌بخشد.
 
همچنین امام صادق(ع) فرمودند: " بر تو باد خوردن بِهْ شیرین با دانه‏‌هایش؛ چرا که قلب ضعیف را تقویت می‏‌کند، معده را می‏‌پالاید و معده را پاک می‏‌سازد".
 
"باقلا"
 
از امام ششم(ع) درباره خواص باقلا نیز نقل شده که فرمودند: " باقلا را با پوستش بخورید؛ چرا که معده را پاک می‏‌کند".
 
پیامبر خدا(ص) نیز درباره کسی که به بیماری بی‏‌اشتهایی گرفتار آمده بود فرمودند: " بر شما باد خوردن تلبینه. آن را به وی جرعه جرعه بخورانید، که سوگند به آن که جانم در دست اوست، شکم هر یک از شما را چونان می‏‌شوید که کسی با آب، چرک را از صورت خویش، فرو بشوید .
********************************************************
۹ کاربرد عالی پوست تخم مرغ

۱- جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب
ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.


۲ – به عنوان پاک‌کننده
مقداری از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.
در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.
 
۳ – تمیز کردن لباس‌های سفید
اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

 

۴ – حاصلخیز کردن خاک

پوست تخم‌مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای حاصلخیز کردن خاک آن را به کمپوست اضافه کنید.

۵ – دفع آفات
حلزون‌ها، کرم‌های برگ‌خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.

۶ – تغذیه گیاهان
قبل از آبیاری گیاهان، مقداری پوست تخم‌مرغ داخل آب ولرم ریخته، داخل ظرفی دردار در جای تاریک و خنک قرار دهید. بگذارید چند روز باقی بماند.

۷ – تامین کلسیم
با ریختن مقداری پوست تخم مرغ به کف گلدان گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان، کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کنید.

۸ – گلدان
از تخم‌مرغ‌های شکسته برای کاشت دانه استفاده کنید. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.

۹ – غذای پرندگان
ریختن خرده‌های پوست تخم‌مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم‌گذاری موثر است.
نکته‌: قبل از هر نوع استفاده از پوست تخم‌مرغ در باغ، آن‌ها را خوب بشویید.

***************************************************

 

عرق کردن در خواب را جدی بگیرید
تعریق شبانه در حقیقت مشکلی است که در آن فرد در طی خواب، احساس گرما و حرارت زیاد می کند و در اثر این گرما، خیلی عرق می کند، طوری که بالش، ملحفه و تشک او از عرق خیس می شود و این تعریق زیاد در اثر گرمای هوای اتاق نیست. در ادامه با هم مهمترین دلایل تعرق های ناگهانی شبانه آشنا خواهید شد:

** بیماری های عفونی: سل یک بیماری عفونی است که باعث تعریق زیاد در خواب می شود. همچنین عفونت های باکتریایی مثل اندوکاردیت، استئومیلیت (عفونت استخوان) و آبسه نیز باعث تعریق شبانه می شوند. تعریق شبانه یکی از علائم بیماری ایدز نیز است. تب مالت یا بروسلوز نیز یک عفونت باکتریایی است که باعث تعریق زیاد در خواب می شود.

** سرطان ها: تعریق شبانه یکی از علائم زودرس برخی سرطان هاست. بیشترین سرطانی که باعث تعریق شبانه می شود، سرطان بافت لنفاوی یا لنفوم است، مثل لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هوچکین. اما افرادی که نمی دانند دچار سرطان هستند، علائم دیگری نیز دارند مثل کاهش وزن بی دلیل و تب. لوسمی که نوعی سرطان خون است نیز باعث تعریق شبانه می شود.

** داروها:
مصرف برخی داروها نیز باعث تعریق شبانه می شود. داروهای ضدافسردگی از رایج ترین داروهایی هستند که منجر به تعریق شبانه می شوند. 8 تا 22 درصد افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند، دچار تعریق شبانه می شوند. سایر داروهای مربوط به بیماری های روانی نیز باعث تعریق شبانه می شوند.

** هیپوگلیسمی:
کاهش قندخون یا هیپوگلیسمی نیز باعث تعریق زیاد می شود. بیماران دیابتی که انسولین و یا داروی قند مصرف می کنند، ممکن است در خواب دچار کاهش قندخون و در نتیجه تعریق شوند.

** اختلالات هورمونی:
تعریق زیاد یا گرگرفتگی می تواند در اختلالات هورمونی مختلفی دیده شود، مثل سندرم کارسینوئید، پرکاری تیروئید و فئوکروموسیتوم.

** بیماری های مغز و اعصاب:
برخی بیماری های عصبی مانند دیس رفلکسی اعصاب خودکار (در اثر تحریک در پایین سطح ضایعه نخاعی در بیماران نخاعی به وجود می آید)، سیرنگومیلی (کیست پر از مایع در نخاع) ، سکته مغزی، آسیب اعصاب خودکار می توانند باعث تعریق زیاد شوند. البته این موارد شایع نیست.

**************************************************

  آشنایی با ۵ خاصیت نهفته در غذاهای تند!

 

 غذاهای تندی که گاهی اشک ما را درمی‌آورند دارای خواص فراوانی هستند که در اینجا به 5 مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم:

1- سلامت بهتر قلب

فلفل‌های تند از آن جا که اثرات تخریب حاصله از کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهند می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سکته مغزی را کاهش دهند.

کپسایسین (فلفل قرمز) با التهاب که عامل اصلی بیماری‌های قلبی است، مبارزه می‌کند.

2- کاهش فشارخون


طی نتایج حاصله از یک بررسی، در فلفل، ترکیبی وجود دارد که موجب کاهش فشارخون می‌شود. همچنین در این بررسی مشخص شد که مصرف فلفل، موجب آرامش رگ‌های خونی نیز می‌شود.

 



3- کاهش وزنفلفل قرمز


مصرف زیاد فلفل می‌تواند منجر به کاهش چربی‌ها و در نتیجه کاهش وزن شود. تحقیقات می‌گوید،‌ فلفل‌ها دارای ماده‌ای به نام کپسایسین هستند که دارای خاصیت گرمازایی بوده و پس از هر وعده غذایی با تولید حرارت، بدن را وادار به سوزاندن کالری‌های بیشتری می‌کند.

4- پیشگیری از سرطان


طی یک بررسی صورت گرفته، مشخص شد که کپسایسین موجود در فلفل‌های تند، قابلیت کشتن برخی از سلول‌های سرطانی را دارند.

علاوه بر آن، فلفل‌های تند، سرماخوردگی‌های معمولی را بهبود بخشیده و از ابتلا به چاقی و همچنین سکته مغزی پیشگیری می‌کنند.

5- آرامش اعصاب


گفته می‌شود غذاهای تند، تولید سرتونین (هورمون‌های احساس خوبی) را افزایش می‌دهند و به این ترتیب عصبانیت و افسردگی را از بدن دور می‌کنند.

 


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)