امیدم به خداست

6 روش برای برطرف کردن لکه‌های قهوه‌ای پوست

1392/8/24 1:12
نویسنده : فرشته
3,439 بازدید
اشتراک گذاری

6 روش برای برطرف کردن لکه‌های قهوه‌ای پوست

6 روش برای برطرف کردن لکه‌های قهوه‌ای پوست
این لکه‌ها به خصوص در پشت دست، صورت و سر و قسمت پایین سینه مشاهده می‌شوند. در اینجا ۶ روش برای برطرف کردن لکه‌های پیری به شما پیشنهاد می‌شود...

 

در بسیاری مواقع لکه هایی بر روی پوست صورت و گاهی حتی پشت دستها مشاهده می شود که می تواند در بعضی خانمها به مرور زمان با افزایش سن و بر حسب مکانیسم بدن بوجود آید و در دختران جوان حاصل جای جوشهای غرور جوانی باشد که به مرور کمرنگ شده ولی کاملا از بین نرفته اند.
طبق نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی، در بیشتر مواقع لکه های صورت و دستها را نمی توان به طور کامل و قطعی، صد در صد از بین برد بلکه تنها می شود با بیرنگ سازی آنها و با لایه برداری از پوست آنها را کمرنگ تر ساخته و تا حدودی محو کرد و البته همه ی اینها مشروط بر این است که به طور مداوم و مرتب و طبق زمانهای تعیین شده توسط پزشک عمل شود که گاهی با قطع داروها یی که با صرف هزینه های زیاد همراه بوده پوست دوباره به حالت قبلی باز گشته و از این بابت احساس نارضایتی شدید همراه با خستگی در ما به وجود خواهد آمد.

برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی بارها و بارها برای رفع این مشکل اقدام کرده و دوباره با آن مواجه شده اند راهکارهایی معرفی می کنیم که با استفاده از موادی طبیعی و قابل دسترس پوستی بدون لکه را به همراه داشته باشد.

1-از مقداری روغن ارده که به راحتی هم جداگانه در عطاری ها یافت می شود و هم خود می توانید با خرید ارده ی مصرفی منزل روغن روی آن را پس از آنکه مدتی ظرف ارده بدون تکان خوردن، ثابت در جایی نگه داشته شود از روی آن جدا کرده و در ظرفی جداگانه نگه داری کنید و به طور مرتب در طول شبانه روز به جای کرم مرطوب کننده از آن استفاده نمایید که با مصرف آن در دراز مدت مثل یک عادت، شما را به نتیجه ی مطلوب خواهد رساند.

2-می توانبد مقداری از این روغن ارده را با کمی سفیداب نقره که آن هم در عطاری ها یافت می شود مخلوط کرده تا به شکل کرمی نرم و نه چندان سفت در بیاد سپس هر صبح و شب از آن استفاده نمایید.

 
 

3-نصف فنجان گلاب همراه با نصف فنجان عرق بید را داخل ظرفی کوچک روی شعله ی کم گاز قرا داده و پس از آن که کمی گرم شد یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کرده ، بگذارید با هم کمی قل بخورند، سپس دو قاشق چایخوری سر پر سفیداب روی را که قبلا از الک ریز رد کرده اید  آرام به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پس از حل کامل سفیداب در این مواد، دو قطره آبلیمو نیز به آنها اضافه کنید و بگذارید با هم بجوشند تا قوام آیند، سپس شعله را خاموش کرده، صبر کنید تا کاملا سرد شوند .این مواد را داخل ظرفی در دار ریخته و هرصبح و شب ابتدا ظرف را خوب تکان داده و سپس برای دست و صورت از آن استفاده نمایید. استفاده ی مکرر و در مدت زمان طولانی باعث می شود شما به پوستی شفاف وروشن  و بدون لک برسید که به خاطر داشتن روغنهای مفید از چروک شدن  پوست شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

« ثابت قدم باش تا به هدف برسی یا به آن نزدیک گردی »

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)