امیدم به خداست

آیا می دانید که عوارض خطرناک یُدهای شیمیایی موجود در نمکهای صنعتی چیست؟

1392/10/20 22:30
نویسنده : فرشته
1,447 بازدید
اشتراک گذاری

افشاء گوشه ای از خیانتهای دانشمندان

اجیر شده در مورد نمک کامل

مطالب ذیل را بخوانید و خود تصمیم بگیرید.

نمک طعام کامل (حاوی ید طبیعی مصطلح به نمک دریا):
1-    برخی رودخانه ها، درياچه ها و دریاها حاوی نمک طبیعی طعام می باشند، یعنی همان نمکی که در احادیث متعدد استفاده از آن سفارش شده است و مورد نیاز بدن بوده و در طول قرن ها مردم استفاده می کردند و برای هم هدیه می بردند و از تجمیع نمک ها یک نمک کامل به دست می آمد که تمام ریز مغزی ها را دارا و بسیار پر ارزش بوده و به عنوان جایگزین پول نیز کاربرد داشته و در معاملات بکار برده می شده است.
2-    نمک، غذا را سالم و گند زدايی می کند. خوردن مقدار کمی نمک قبل از غذا، باعث می شود میکروب های معده که در حفره دهان افراد تجمع کرده اند به سرعت از بین بروند و خوردن نمک بعد از غذا باعث می شود که شوری به بقیه مزه ها غلبه کند تا دندانها در کنار شوری سالم بمانند.
رسول خدا (ص): یا علی ! غذا خوردن را با نمک شروع کن و با نمک تمام کن. چرا که هر کس این کار را بکند ، خداوند بسیاری از بلاها و مریضی ها را از او دفع می کند که کمترین آن ها جذام است. الکافی؛ ج‏۶ ؛ ص۳۲۵
امام باقر (ع): نمک شفای هفتاد (بی نهایت) بیماری است و اگر مردم خواص نمک را می دانستند برای درمان مریضی ها فقط از آن استفاده می کردند. الکافی؛ ج‏۶ ؛ ص۳۲۶
3-    ما مخالف نمک تصفیه شده حاوی یُد طبیعی نیستیم ولی متاسفانه چیزی که در بازار وجود دارد نمک تجزیه شده به همراه یُد شیمیایی است نه نمک تصفیه شده و یُد طبیعی.
4-    منظور از تصفیه نمک، شستشوی نمک در چند مرحله برای گرفتن خاک، فلزات سنگین و مواد ناسالم می باشد و نمک طعام کامل بعد از حذف مواد زائد عرضه می شود.
5-    نمک طعام کامل به صورت طبیعی حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، یُد، منگنز، روی(zinc) و ... می باشد و برطرف کننده کک و مک، ضد چاقی، ضد ورم و ... است.
6-    حتی زنان باردار، افراد دارای فشار خون بالا، افراد دیابتی و بیماران قلبی نیز می توانند نمک طعام کامل را به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی مصرف کنند.
7-    نمکهای طبیعی طعام در کشورهای اروپایی چندین برابر قیمت عرضه می شود و کیفیت آن توسط دانشکده شیمی دانشگاه تهران آزمایش و تایید شده است.
8-    نمک طعام کامل بهترین داروی خوراکی برای کمبودهایی است که در اثر عدم تعادل هورمونی و اعصاب ایجاد شده است. یُد موجود در نمک طبیعی طعام نیز اثر بسیار خوبی بر کارکرد غده تیروئید دارد. در حالی که یُد شیمیایی اثرات سوء و خطرناکی دارد.
9-    حکیم دکتر حسین روازاده نمک های طعام کامل موجود در بازار را با قدرت تائید و حمایت می کند.


نمک تجزیه شده (حاوی ید شیمیایی مصطلح به نمک تصفیه شده):

1-    در نمک های موجود در بازار که به اسم نمک تصفیه شده حاوی یُد شیمیایی عرضه می شوند، نمک تجزیه می گردد و تنها حاوی سدیم(Na)  و کلر(Cl)  می باشد و سپس یُد شیمیایی به آن اضافه می شود.
2-    عموم یُد شیمیایی مورد استفاده در یُد دار کردن نمک های تصفیه شده از کارخانه ویلیام بلیت انگلیس (William Blythe) تهیه می شود که بدون ممانعت علی رغم تحریم ها وارد ایران می گردد! و در ابتدا مدتی مجانی به ملت ایران عنایت می شده است! لذا ما هرگز یُدی را که از انگلیس به این کشور وارد شده به گلوی فرزندانمان نخواهیم ریخت.
3-    یُد شیمیایی اضافه شده به نمک های تصفیه شده علی رغم قابلیت حلالیت بسیار بالا به شدت ناپایدار است و به راحتی بر اثر عوامل گوناگونی مانند رطوبت ، ناخالصی ، گرما و ... دچار اکسیداسیون شده و از بین می رود. به همین دلیل برای استفاده از یدید پتاسیم در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا از تکنولوژی بسته بندی بسیار بالایی استفاده می شود ولی در ایران میزان یُد بیش از استاندارد به نمک اضافه می شود تا در نهایت مقدار یدی که در نمک باقی می ماند بتواند یُد مورد نیاز فرد مصرف کننده را تأمین کند. به همین خاطر نمک های تصفیه شده دارای تاریخ انقضاء می باشند تا قبل از آنکه یُد شیمیایی آنها فرار کرده و محیط را آلوده کند، مصرف شوند.
4-    کارشناسان تغذیه و بهداشت توصیه می کنند بدلیل متصاعد شدن یُد شیمیایی و عوارضی که بر جای می گذارد، درب نمک های تصفیه شده یُددار باید بسته بوده و دور از دسترس کودکان قرار گیرد ولی یُد طبیعی اینگونه نیست و متصاعد نمی شود. اما توصیه حکما این است که مواد غذایی خصوصاً نمک نباید در محفظه ای فاقد هوا نگهداری شوند چراکه خاصیت غذایی و دوایی خود را از دست می دهند.
5-    هشدار:  اخیراً نمکی قلابی شبیه به بسته بندی نمک دریا با نامهای خارجی در بازار عرضه شده که برای فریب مردم آنرا در داخل کیسه پارچه ای قرار داده و برای اینکه یُد شیمیایی آن فرار نکند ابتدا آنرا داخل مشمائی در بسته گذاشته اند. طبق اخبار موثق اینگونه محصولات در خارج از کشور پایه گذاری فکری شده و از استانداردهای مختلف داخلی و خارجی مانند گواهینامه مدیریت کیفیت (ایزو) و ... نیز حمایت می شوند که لازم است مراقب نمک های قلابی بوده و هوشیارانه آنها را شناسایی و به همدیگر اطلاع رسانی نمایید.
6-    یُد شیمیایی داخل بعضی از نمک های صنعتی موجود در بازار، بیش از بیست برابر نیاز بدن است که باعث ایجاد مشکل در افراد می گردد و اگر فردی پرکاری تیروئید داشته باشد، یُد شیمیایی برای او سمی مهلک است.
7-    همه افراد به یک اندازه به یُد نیاز ندارند و فردی که کمبود یُد ندارد با مصرف یُد شیمیایی اضافه شده به نمک تجزیه شده دچار مشکل
می گردد چرا که این یُد شیمیایی بالاجبار در بدن جذب می شود (برخلاف یُد طبیعی که فقط در صورت نیاز جذب بدن می گردد). آش خاله است ...
8-    استفاده از نمک های تصفیه شده حاوی یُد شیمیایی کیفیت غذا را خراب می کند. از آشپزها بپرسید.


حال با توجه به مطالب ذکر شده:

1-    می توان دریافت که توصیه به عدم مصرف نمک حاوی یُد شیمیایی به خاطر مضرات بسیاری است که برای انسان دارد و مصرف نمک طعام کامل سلامتی را برای انسان به ارمغان خواهد آورد. خارج از هیاهوهای تبلیغات غیر علمی و تهمت هایی که در جریان است. بماند که کم کم این سوال ایجادشده که چرا حساسیت برخیها روی نمک فراوان شده است؟!
2-    در دنیای امروز داستان تکرار می شود. مواد مفید و طبیعی را از ما می گیرند و به اسم تصفیه آن را تجزیه و سمی کرده و با ظاهری زیبا و تجاری به ما می دهند و غذاهایی با سم بسیار همیشه بر سر سفره ها آماده پذیرایی از ما هستند! و با افتخار می گویند خلوص این نمک بسیار عالی است گویی که از تقوی صحبت می کنند! مردم بدانند خلوص بهتر در نمک حاوی یُد شیمیایی یعنی هر چه خوبی دارد، تجزیه شده و فقط فساد در آن موجود است. (خلوص در این مورد= تجزیه بیشتر و فساد خالص. بطور مثال خلوص 97 یا 99 درصدی یعنی این مقدار فساد غذایی!) براستی چرا در شیرهای پاستوریزه و یا آب آشامیدنی مردم وایتکس ریخته می شود، چه کسانی این سموم را استاندارد می کنند؟
3-    ما با اجازه رهبر معظم انقلاب از حق مردم شریف ایران دفاع نموده و اجازه نمی دهیم دانشمندان اجیر شده به ملت خیانت کنند.
4-    از جریان میلیونی طرفداران این مواضع خواهشمندیم صبورانه با موضوع برخورد کنند بلکه دانشمندان اجیر شده را به گوشه ای برانند تا بیاموزند که بدون هیچگونه علم و تحقیقات، نمی توانند با یک تصمیم عجولانه همه نمکهای طبیعی طعام را سرطان زا اعلام نموده و در تلویزیون زیرنویس کنند. اگر حقیقت دارد مطالب سرطان زا بودن آنرا افشا کنید! و نمونه عینی بیاورید. ما گول دانشمندان اجیر شده را نمی خوریم همانطور که دیدیم در شیرهای پاستوریزه و آب آشامیدنی مردم، وایتکس ریخته و یا در جریان کنترل جمعیت چگونه با دادن جایزه و با تشویق وزیر محترم وقت وزارت بهداشت و درمان، بزرگترین کلاه را برسر ما گذاشتند که امروز روشن اندیشان ما بدنبال رفع این اشکال مهم هستند.
5-    یک عده قلیل فریاد می زنند که باید به مردم یُد بدهیم ما با یُد مخالف نیستیم بلکه با یُد شیمیایی و تجزیه نمک طعام مخالفیم، بنابراین نمک دریا و نمک طعام کامل را قبول و به شایعات توجهی نمی کنیم و می گوئیم بجای اینکه نمک حاوی یُد طبیعی را بدون توجه برای آب کردن برف ها استفاده کنید، یُد آنرا تفکیک و در نمک طبیعی به خورد مردم بدهید تا نیازی به یُد شیمیایی کارخانه های انگلیس هم نباشد.
6-    950 سال حضرت نوح با نمکهای طبیعی و آتشِ ذغال سر کرد، حال از انگلستان ندا می رسد که نمک همچون هروئین مضر است و آتشِ ذغال سرطان زا می باشد!!
7-    مطمئن باشید وقتی مردم ما کاملاً متوجه شوند که انگلیسی ها نمکهای خوب و طبیعی را به ملکه انگلستان و از ما بهتران می خورانند آن وقت است که آنها مجبور خواهند شد مقاله بدهند که نمک حاوی ید شیمیایی سرطانزا است.
8-    به هر دلیلی اگر جلوی پخش و عرضه و فروش نمک طبیعی عطاریها گرفته شود، مردم از عطاریها بخواهند که نمک درب منزل آنها تحویل داده شود و یا به هر طریقی از
سنگ نمک استفاده نمایند.

منبع  www.ravazadeh.com


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)