امیدم به خداست

هندوانه از گرفتگي عضلات شكم در بارداري جلوگيري مي كند

1392/10/12 11:24
نویسنده : فرشته
1,058 بازدید
اشتراک گذاری

هندوانه يكي از ميوه هاي مخصوص و مورد علاقه در تابستان و يك ميوه چند منظوره و سرشار از انرژي به حساب مي آيد. در ظرف سالاد آبدارتر و پرطراوت تر از گوجه فرنگي است و يك پيش زمينه شيرين براي نوشيدني هايي مثل اسموتي و يخ در بهشت است.

خوردن هندوانه باعث كاهش عرق و سوزش سر معده در خانم هاي باردار مي شود. شكر و آب موجود (92 درصد) در هندانه، حالت تهوع خانم ها را تا حد زيادي كاهش مي دهد و از كم شدن آب بدن آنها جلوگيري مي كند. مواد معدني موجود در اين ميوه به جلوگيري از گرفتگي و انقباض عضلات شكم در 3 ماه سوم بارداري كمك مي كند. خبر خوب ديگر براي خانم هاي باردار اين است كه هندوانه حاوي مقدار زيادي از ماده لايكوبين است و اين ماده مانع از ورم شديد بدن در طول بارداري مي شود.
دانشمندان در طول تحقيقاتي كه در سال 2003 انجام دادند، دريافتند هندوانه سرشار از ويتامين هاي A-C- B6 به علاوه پتاسيم و منيزيم است و خوردن آن براي قدرت بينايي نوزاد، مغز، سيستم عصبي و ايمني بدن نوزاد بسيار مفيد است و همچنين پتاسيم موجود در آن ميزان آب را در خون و بافتهاي بدن خانم باردار به حالت موازنه در مي آورد.
خانم هاي باردار مي توانند 8 فنجان هندوانه بدون تخم و به شكل مكعب برش داده شده را در داخل مخلوط كن آنقدر بهم بزنند تا تبديل به يك مايع نسبتاً غليظ و يك دست شود سپس آن را از داخل الك عبور داده ( آنها را با فشار قاشق از الك عبور ندهيد در اين صورت بيش از اندازه فيبري مي شوند) سپس در صورت تمايل مي توانيد يك و يا دو قاشق چايخوري از مركبات ديگري مثل ليمو ترش، ليمو شيرين يا پرتقال را به آن اضافه كنيد و آن را براي مدتي در فريزر قرار داده و  زماني كه بسيار خنك شد ميل كنيد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)