امیدم به خداست

مصرف این دارو در دوران حاملگی باعث کم هوشی کودک می شود

1392/8/24 21:46
نویسنده : فرشته
1,277 بازدید
اشتراک گذاری
خانم هایی که در سه ماه اول بارداری هستند باید قرص سرماخوردگی را با احتیاط و مشورت پزشک مصرف کنند چون وجود آنتی هیستامین ها در این دارو می تواند اثر کم هوشی بر جنین بگذارد.

سید صاحب لاجوردی، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص ترکیبات قرص سرماخوردگی گفت: آدلت کلد مرکب از سه داروی استامینوفن،ضداحتقان و آنتی هیستامین است.
وی در ادامه گفت: قرص سرماخوردگی به ندرت با داروهای دیگر تداخل پیدا می کند ولی بهتر است با بعضی از داروهای اعصاب نظیر  دیازپام و اگزازپام همزمان مصرف نشود چون باعث تشدید خواب آلودگی می شود.
 وی افزود: خانمهایی که در سه ماهه اول بارداری هستند بهتر است با احتیاط  و زیر نظر پزشک این دارو را مصرف کنند چون وجود آنتی هیستامین ها در این قرص می تواند اثر کم هوشی بر جنین بگذارد و استامینوفن ساده که هم ضد درد است و هم ضد تب در این دوران جایگزین خوبی است، همچنین کسانی که ناراحتی معده دارند باید با مشورت پزشک قرص سرماخوردگی و مسکن ها را مصرف کنند.

وی اظهار داشت: تفاوت کلداستاپ و آدلت کلد در این است که در کلداستاپ به دلیل داشتن ایبوپروفن حالت تسکینی بیشتر است به دلیل داشتن  ایبوپروفن حالت تسکینی بیشتر است همینطور کلداستاپ جای دو آنتی هیستامین حاوی یک آنتی هیستامین است.
 وی در پایان اضافه کرد: توصیه می شود به کسانی که در مراحل اولیه سرماخوردگی هستند پرهیز غذایی را فراموش نکنند و اجتناب از غذاهای سرخ شده و چرب، آب یخ و میوه های معطر مانند خربزه، انگور و خیار بهترین راه کار است اما اگر سرماخوردگی تشدید پیدا کرد باید به پزشک مراجعه کنند چون در غیر این صورت امکان دارد ویروس خود را مخفی کند و دوباره به شکل قوی تر ظاهر شود و به مراتب درمان هم باید قوی تر شود./ح
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)