امیدم به خداست

انواع گوشت ها را بهتر بشناسید و مصرف کنید

1392/10/12 14:18
نویسنده : فرشته
1,415 بازدید
اشتراک گذاری

گوشت های قرمز

گوشت قرمز منبع خوبی از پروتئین و مواد معدنی به خصوص آهن است و با مصرف آن به خصوص گوشت گوسفند که چرب‌تر است، انرژی بیشتری به مصرف‌کننده می‌رساند،

گوشتهای قرمز به علت داشتن چربی زیاد و اسید چرب مضر در صورت مصرف زیاد با بیماری های قلبی عروقی، بیماریهای مغز و اعصاب  و بیماری های مزمن در ارتباط است. بنابراین تعدیل در مصرف این گوشت ها توصیه می شود.

 

گوشت شتر

گوشت شتر دارای قدرت مخصوصی در نگهداری هر چه بیشتر آب است که این خاصیت اهمیت زیادی در تعیین برخی از خواص طبیعی گوشت دارد. گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو میزان کمتری چربی، پروتئین و خاکستر دارد.

 

گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ از نظر پروتئین و آهن نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و لذا برای افرادکم خون و زنان باردار انتخاب مناسبی خواهد بود. به علاوه گوشت شتر مرغ میزان بالایی از عناصری مانند روی و منیزیم را نیز داراست . این گوشت نیاز بدن به ویتامین pp(نیاسین) را تامین کرده و نسبت به سایر گوشت ها مقادیر بیشتری ویتامین های A، C،B1  وB2  دارد.

 

علاوه بر موارد بالا گوشت شتر مرغ به میزان بسیار چشمگیری ترد بوده و از قابلیت هضم استثنایی برخوردار است . بطوری که ۹۰ درصد آن قابل هضم بوده و از این حیث پس از ماهی در رتبه ی دوم قرار دارد . در صورتی که گوشت های جوجه و گاو ۸۷ درصد قابلیت هضم دارند.

 

خواص گوشت ماهی

ماهی غنی از پروتئین فسفر، گوگرد، آهن، مس و ید است اما آهن کمتری نسبت به گوشت دارد. ماهی همچنین به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضروری و مفید از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و برای سلامتی بسیار مفید است. از این رو توصیه می شود که حداقل دو نوبت در هفته از این غذای مهم و مفید استفاده شود.

 

گوشت بلدرچین

گوشت طیور به عنوان منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل در کشورهای مختلف، سرمایه گذاری زیادی روی صنعت پرورش طیور از جمله بلدرچین شده است.

 

میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده (بلدرچین) از پروتئین گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی 10- 5 درصد بیش تر است. گوشت بلدرچین مغذی است و بدن را فربه می سازد.

 

گوشت مرغ

گوشت مرغ فاقد چربی های بالا و کلسترول گوشت گاو و گوساله است. به همین دلیل پروتئین آن به حدی است که نیازی به مصرف غذای دیگری ندارید. سعی کنید بعد از طبخ و قبل از خوردن، پوست آن را جدا کنید. موقع خرید مرغ به تازگی آن بسیار توجه داشته باشید.

 

گوشت مرغ محل مناسبی برای رشد باکتری های سمی سالمونلا (مولد حصبه و اسهال) است. به همین دلیل در شستن آن کاملا دقت کنید و بعد از شستن آن ها را به نحوی قرار دهید که آب آن کاملا گرفته شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)