امیدم به خداست

مهمترین نكاتی كه باید قبل و بعد از حجامت رعایت كرد .

1392/9/4 14:38
نویسنده : فرشته
1,748 بازدید
اشتراک گذاری

مهمترین نكاتی كه باید قبل و بعد از حجامت رعایت كرد .   

1- هیچگاه با شكم گرسنه حجامت نكنید . چراكه این كار باعث خروج مقدار زیادی خون تمیز به جای خون كثیف میشود .

 2- در حالت احتلام (جنب) نباید حجامت كرد – درزمان قاعدگی نباید حجامت كرد

24  ساعت قبل و 24 ساعت بعد از حجامت ، رابطه ی جنسی ممنوع است .6-     انجام حجامت در روزهای سیزدهم الی بیست و هفتم ماه قمری مطلوبتر است .7-     بهتر است حجامت در روزهای چهارشنبه و جمعه انجام نشود . مگر آنكه ضروری باشد و پزشك طب سنتی تشخیص دهد . در این روزها قبل از حجامت باید صدقه داده و آیت الكرسی خوانده شود .

8-  حجامت برای افراد بلغمی مزاج ( افرادی كه دارای وزن زیاد و طبیعتی سرد هستند) كه در هنگام حجامت ، بلغم (سردی و تری ) به آنها غلبه كرده است ، ممنوع است .  مگر آنكه بلغم را با منضج و مسهل دفع كنند ، سپس در صورت عدم كم خونی حجامت كنند .

9- قبل و بعد از حجامت مصرف انار شیرین ، شربت سكنجبین ، خاكشیر مفید است .10- حجامت در روزهای ماه مبارك رمضان ممنوع است . مگر آنكه حداقل 2 ساعت از صرف افطار گذشته باشد .

11- حجامت نوزادان از چهار ماهگی به بعد هیچ ضرری ندارد . بلكه باعث رشد قد و استحكام استخوانها و ایمنی بدن در برابر انواع بیماری ها میشود .

12- حجامت افراد بالای 60 سال باید با احتیاط انجام گیرد . برای سنین بیش از 60 سال زالو درمانی توصیه میشود .13- حجامت در افرادی كه دچار بیماری های خونی مانند تالاسمی – سرطان خون- هموفیلی هستند باید با تشخیص پزشك طب سنتی انجام گیرد .

14-  بهتر است كه حجامت شونده و حجامتگر ، در زمان انجام حجامت دارای وضو باشند .

15- تعداد دفعات حجامت بستگی به مزاج افراد دارد . اما با در نظر گرفتن شرایط كنونی جامعه بهتر است هر فرد در فصل بهار و پاییز حجامت كنند .

16- قبل و بعد از حجامت سیگار كشیدن ممنوع است .17- پس از حجامت تا 24 ساعت نباید كار سنگین انجام گیرد .

18- تا 24 ساعت بعد از حجامت ، خوردن ترشی –شوری-ماهی و غذای چرب و سنگین ممنوع است .

19- زخم حجامت باید با عسل پانسمان شود . نه با الكل و بتادین .20-  بعد از انجام حجامت ، تا 24 ساعت نباید استحمام كرد .

21- نماز خواندن پس از حجامت با وضو گرفتن بلامانع است و طبق فتوای مجتهدین نیاز به شستشو و استحمام نیست .

22- به هیچ وجه نگران سرایت بیماری های ایدز و هپاتیت نباشید . چراكه تمام وسایل حجامت یكبار مصرف است . و حجامتگر به خاطر 1000 تومان وسایل ، خود را بدنام نمیكند .

23- اگر به چیزی حساسیت (آلرژی) دارید . میتوانید آن را به محل حجامت بمالید . پس از چند بار متوجه میشود كه حساسیت شما از بین رفته است .

24- در هوای بسیار سرد و بسیار گرم نباید حجامت كرد .- در زمان حجامت نباید پاها آویزان باشد . چون باعث افت فشار خون میگردد.

25- برای حجامت روزی را انتخاب كنید كه آسمان صاف و هوا آرام باشد . حجامت در روزهای ابری و طوفانی شایسته نیست .

26- نكته ی بسیار مهم : اگر دهنگام حجامت شخص دچار ضعف و سستی و یا بیحالی و بیهوشی شد ،‌ اولین اقدام آن است كه سریعا روی تخت یا زمین دراز بكشد و پاها را به حالت شیب قرار دهد تا خون به مغز باز گردد . در این حالت بدن عملیات جبرانی انجام میدهد و خونریزی حتی اگر لیوان حجامت هنوز روی بدن باشد بند می آید . شخص عرق میكند و این عرق نشانه ی بهبود وضع حجامت شونده است .

بهتر است در هنگام بیهوشی مقداری آب  برروی بیمار بپاشند و شربت عسل به بیمار بدهند. 
٢٨- بهتر است در زمان حجامت عینک و انگشتر عقیق خود را در آورید
٢٩- بعد از اتمام حجامت ، یک ربع در آن مکان بنشینید تا اگر مشکلی داشتید ،  بر طرف شود .
٣٠- در هنگام حجامت دستهای خود را روی صندلی یا چهارپایه ای قرار دهید تا اخلاط به راحتی خارج شوند .

با اینکه بنده عضو انجمن تحقیقات حجامت هستم . اما  به افراد بسیار کمی توصیه ی حجامت و خون دادن میکنم . آخرین مرحله ی درمان بیماری را به این موضوع اختصاص میدهم . مخصوصا به خانم ها اصلا توصیه خون دادن و حجامت نباید داد. حجامت و خون دادن با شرایط کنونی کشور که تمام غذا ها سرد شده و مردم دچار فکر و خیال فراوان هستند مناسب نیست .

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)